2011. december 26., hétfő

A remekmű

Az Ünnepekre nem akartam (és sok időm sem volt) sokat készülődni, de amikor a Nők Lapjában megláttam a Lajos Mari fonott kalács receptjét nagyon beindult a fantáziám, nagyon szerettem volna kipróbálni.
Végül úgy sikerült, hogy reggel 8-kor felfuttattam az élesztőt, aztán az fel is futott, össze is esett, végül 11-kor Zalán elment sétálni a fiucskákkal és én folytathattam a dagasztást, a sütést. Végül meg volt már 2 óra is mire kivettem a sütőböl. Jó strapabíró ez a kalácstészta, nem is gondoltam volna.
Gyúrni kellett egy kalácstésztát és készíteni 3 féle tölteléket, egy dióst, egy mákost meg egy tehéntúróst. A tésztát kinyújtás után 3 csíkra kellett vágni, utána pedig külön-külön megtölteni és feltekerni. Ilyenre sikerült:


Látványnak is szép és hát az íze is finom, megmondója aki kóstolta :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése